Hirdetés
  Spanyolországban hódít Gitano!
  Jótékonykodó sztárok!

Aki nem csak a nevében Joó

2009. október 11., vasárnap 16:00

A látszólag különálló szegmenseket Joó Géza személye, kreativitása és szakértelme tökéletes szinergiába hozza, ezáltal összekapcsolva azokat. Művészeti menedzser, akinek egyik ismérve, hogy a kreativitás mellett, a gazdasági életben való jártassággal felvértezve, képes nemcsak magyar, hanem exkluzív, minőségi nemzetközi produkciók létrehozására. Az ötlet, s annak minőségi kivitelezése méltán jellemzik.

Hirdetés

- Azon kevés emberek egyike, aki a showbusiness világában éppúgy otthonosan mozog, mint az üzleti életben. Hogyan lesz valakiből Joó Géza? 

Eredeti szakmám közgazdász, majd válságmenedzserként specializálódtam. Ám ezzel párhuzamosan, korán kerültem a média világába. Egy angol nyelvű gazdasági tévémagazin, a Welcome To Hungary szerkesztője, később társproducere voltam. A műsort - amely Magyarország politikai és gazdasági helyzetét mutatta be - az Amerikai Egyesült Államok business csatornáin sugározták. Emellett Göncz Árpád köztársasági elnök médiacsapata állandó kíséretének tagja voltam 1990-1994 között. Külföldi csatornák számára úti beszámolót készítettünk, amely a rendszerváltást követően nagyban elősegítette Magyarország pozitív megítélését. A zene, elsősorban a popzene mindig kiemelt szívügyem volt, ezért rengeteg magyar előadóval készítettem interjút. Ez a kötődés oly erősnek bizonyult, hogy a koncertszervezés is mai napig része az életemnek (az egyik legemlékezetesebb: Csepregi Éva Erkel Színházbeli koncertje volt, amivel visszatérését alapozta meg), valamint nemzetközi produkciók létrehozásában (Plácido Domingo, José Cura) is közreműködtem. 

Apropó nemzetköziség: huzamosabb ideig külföldön élt. Mennyiben befolyásolta ez az időszak életét?

- Szerencsére sok időt töltöttem az USA-ban, ahol a showbizniszben tevékenykedő emberekkel - többek között Claire Kenneth-tel, Szász Lulával és Ildy Lee Roosennel - találkoztam, s kötöttem barátságot, akik aztán nagy hatással voltak a személyiségfejlődésemre. Legjelentősebb, s számomra legkedvesebb külföldi sikeremet Benjamino Gigli életéről készített filmemmel értem el. Rendezőként hatalmas elismerés volt a Recanatti Filmfesztiválon kapott nemzetközi közönségdíj, s a fődíj. Ekkor ismerkedtem meg Bayer Ilonával, aki a film szerkesztője volt, s akihez a mai napig szoros barátság fűz. 

- Hogyan kapcsolódik mindehhez az üzleti világ?

A művészi kreativitást gazdasági látásmóddal ötvözve, képes voltam az álmaimat a valóságba ültetve megvalósítani. S mivel szívügyem mindig is a zene és a művészet volt, a gazdasági életben való munkásságom mellett lehetőségem nyílt komolyzenei és popprodukciók létrehozására is. Az elmúlt években aztán egyre inkább ez utóbbi terület került előtérbe. 

- Tehát visszatért a gyökerekhez, s nem is csak egy területen? 

- Valóban. Zenei téren Keresztes Ildikónak, a feltörekvő, fiatal generációt képviselő énekesnőnek, Monának (Harmath Szabolcs által szerzett dalához), valamint IVAN-nak rendeztem videoklipet. Évekkel ezelőtt az egyik országos kereskedelmi csatorna megbízásából, (média- és gazdasági) kommunikációs tréningek alkalmával neves tévés személyiségeket képeztünk csapatommal. Ezen tapasztalatok alapján produkciós irodám, a Yoo Productions modellmenedzsmenttel is foglalkozik, ahol a tehetségeket a modell- és médiaszakmára készítjük fel. Az Erno Laszlo kozmetikai világmárka teljes kelet-európai marketingjének és PR-jának felelőseként pedig második reklámkampányunkon dolgozunk, aminek fénypontja a cég egy éves magyarországi fennállását ünneplő, fergeteges show lesz, ahol a zene feltétlenül szerepet kap. 

- Látszik, hogy a zene az Ön számára elkerülhetetlen. Ami a videoklipeket illeti: miként született meg a gyönyörű és gazdag képi világot bemutató Új vágy ébred bennem című IVAN-dal zenei kisfilme? 

Néhány hónapja találkoztam egy olyan fiatalemberrel, aki korábban nem volt a látókörömben. Egy beszélgetést követően a szimpatikus és tehetséges énekes meghívott egyik nagy sikert aratott koncertjére. Éreztem, hogy lesz még dolgunk, s a sors úgy hozta, hogy megállapodtunk, forgattunk egy klipet Tunéziában. Sok rábeszélés nem kellett, hiszen emberi, művészi és szakmai téren egyaránt egy hullámhosszon voltunk, illetve vagyunk. 

- A klip több szempontból összetett alkotás. Mégis mi adja a különlegességét? 

- IVAN útkeresésében találkozik a különböző vallásokkal, meghajol előttük. Ezzel azt szeretnénk kifejezni, hogy a fénybe vezető út sokféle, de a közös nevező a szeretet! A szimbólumrendszer a főszereplő önmagára találásának, újjászületésének kifejezője. Sok mindenkivel dolgoztam együtt az évek folyamán, de kevés ilyen szakma iránti alázattal és profizmussal találkoztam, mint amit IVAN képvisel. A munka inkább örömjáték volt, hiszen az egész stáb között egy olyan harmónia alakult ki, ami remélhetőleg a klip hangulatán is tükröződik. 

- Egy forgatáson mindig történnek váratlan események, érdekes sztorik. Mesélne néhányat?

Rengeteg helyszínen forgattunk. Az egyik jelenetben Csomor Csilla - aki őrangyalként kíséri végig IVAN útját - a tengerből jön ki kora reggel, csodálatos napfelkelte közepette, gyönyörű uszályban. Szép kép volt, majd az egyik pillanatban a kamera és Csilla között eltekert egy biciklis, amivel gyakorlatilag hazavágta a jelenetet, bár annál nagyobb derültséget okozott. Egy másik alkalommal IVAN éppen nagy hévvel énekelt, miközben egy légy is beprotezsálta magát a képbe. Az operatőr instrukciója sem maradt nevetés nélkül: Hajolj a tűzbe! - mondta Csillának. Ezúton mindenképpen meg kell említenem, hogy a klip hátterét IVAN menedzsere, Sebők Marianna kitűnően megszervezte. Igazi csapatmunka eredménye a látványos és minden szempontból hiteles klip. 

- Mi sem mehetünk el a mellett, hogy számos karitatív megmozdulás résztvevője, s aktív formálója. 

Nagy állatrajongó vagyok, különös tekintettel a kutyákra. Ezért is nagy boldogság számomra, hogy a Mars 'Pedigree Fogadj örökbe!-kampányának köszönhetően - amelynek Hegyi Barbara az arca - közel ezer négylábú találta gazdára. A Magyarországon és külföldön egyaránt, éveken keresztül, sok előadást megélt Ajándékkosár nevű rendezvénysorozat - a teljes zenei spektrum eminens képviselőinek közreműködésével - nemcsak nyugdíjasoknak biztosított ingyenes belépést, hanem még a bevétel is különböző szervezetek javára került felajánlásra. 

- Mik a tervei? Csak show, csak biznisz, vagy mindkettő?

Bármilyen művészeti tevékenységhez meg kell teremteni a gazdasági hátteret. Számomra mégsem ez az elsődleges motiváló erő. Lehet, hogy egy produkció gazdaságilag nem rentábilis, de mellé állok, mert a szívügyem, s minőséget képvisel. S hogy ne kelljen megalkudni, cégeket menedzselek...


Story Női Extra
Tévéműsor
Hirdetés
Hirdetés

Sikertelen kapcsolódás
 
  • polc.hu
  • Online ár:
  • Ft
  • Eredeti ár: Ft
  • % megtakarítás
További könyvajánlatok:
  • Online ár: Ft
  • Online ár: Ft
  • Online ár: Ft