Hirdetés
  Emília és Dobrády Ákos mozgásba lendült
  Kinter Oszkár szépségeket keres

A kövér ember nem bűnös - Fogyj akár havi 20 kilót a saját hormonjaiddal!

2010. augusztus 1., vasárnap 06:30

Mint már megírtuk 2010 május 18-a mérföldkő volt Schobert Norbi életében. Az életmód tanácsadó többek között a sok támadás és a Gazdasági Versenyhivatal hatására döntött úgy, hogy a Szent Imre Kórház Önálló Lipid Részlegének vezetője, dr. Pados Gyula kezébe adta az update sorsát, hogy klinikai vizsgálattal bizonyítsák a módszer hatékonyságát. Norbi kockáztatott és nyert: módszere és termékei ettől fogva tudományosan is segítik a fogyást és egészségesek. A vizsgálatra való felkészülés alatt, majd azt követően Norbi rengeteget olvasott az emberi szervezet hízásért és fogyásért felelős hormonjairól, tudását és gyakorlati tapasztalatait nyár végén megjelenő kötetében tárja a nagyközönség elé. Norbi megreformált módszerével az exmegasztáros Gáspár Laci egy hónap alatt 20 kilótól szabadult meg, Talmácsi Gábor testvére, a szintén motorversenyző Gergely pedig egy hét alatt 6 kilóval lett könnyebb.

Hirdetés

- Több helyen lehet olvasni arról, hogy új könyved egyik címjavaslata így hangzik: A kövér ember nem bűnös. Hogyan értsük ezt?

- Ahogyan sokan, korábban én is úgy gondoltam, hogy a túlzott táplálékbevitel és az ennek következtében kialakuló túlsúly az emberi akaratgyengeség következménye. Tévedtem. Vizsgálódásom és a kutatások áttekintése közben rájöttem, nem erről van szó. Az igazi "bűnös" nem az ember, hanem főként az ételekben rejtetten vagy nyilvánvalóan benne lévő cukor. Kiderült, hogy az izolált, finomított szénhidrátok, lisztek, tészták, sütik, cukrok már egész kis mennyiségben elfogyasztva is természetellenesen óriási inzulinlöketet parancsolnak a vérünkbe. A vércukrunk ezután leesik, és ember legyen a talpán, ki ilyenkor ellen tud állni a falási rohamnak.

- Azt állítod, hogy rengeteg olyan ételünk tartalmaz ipari cukrot, amelyről nem is gondolnánk. Mégis, hogy tudjuk kivédeni ezek fogyasztását.

- Az előrecsomagolt élelmiszereken apró betűkkel feltüntetik, hogy cukrot, glükózszirupot, szacharózt tartalmaz, ezeket érdemes elolvasni. Hihetetlen, de a közkedvelt szalámik, felvágottak egy részében, de még némelyik kolbászban is van cukor. Hogy tovább könnyítsem a dolgot az update 1, 2, és 3 kódok helyett kettős felosztást vezettem be. Az egyik csoportba azok az élelmiszerek tartoznak, amelyek támogatják a fogyást, a másikba azok, amelyek minden napszakban hizlalnak és étvágyfokozóak. Megújult módszerem a túlzott inzulintermelést szorítja vissza és hagyja aktiválódni a zsírbontó glükagon hormont.

- Mit kell tudnunk ezekről a hormonokról?

- Köztudott, hogy a hasnyálmirigy szabályozza azt a hormontermelést amely a zsír raktározásáért és lebontásáért felel. A hízást a megnövekedett inzulinszint indukálja, a fogyást, az előbb említett és kevésbé közismert glükagon. Ez utóbbi azonban csak akkor tud egyálatalán termelődni, ha a szervezetünk nincs fokozott inzulinműködésre serkentve. Azt is tudni kell, hogy testünk négy féle módon raktározza a cukrot, ezeket a raktárokat puffereknek nevezzük. Az első a véráram, a második a máj, a harmadik az izmok és csak az utolsó a már testen látható zsír, azaz a háj. Ezt a négy puffert kizárólag megfelelő táplálkozással lehet szabályozni, tehát az tévhit, hogy a sportolás önmagában egyből a zsírból fogyaszt.

- Furcsa ezt pont a te szádból hallani.

- Mint mindig, természetesen most is rendszeres sportolásra bíztatok mindenkit. De hiába kínozzuk magunkat edzőteremben, ha ugyanazt fogyasztjuk, mint eddig. Hosszú-hosszú órákig kellene kardioedzéseket végeznünk, hogy a zsírbontás a negyedik pufferig eljusson, ami sokaknak képtelenség. Azt azonban most is kihangsúlyozom, hogy az egészséges táplálkozás mellett a jó testi közérzethez kiemelten fontos a testmozgás.

- Amikor a módszeredről beszélgettünk társaságban, egy barátom azt mondta, hogy ezzel a megreformálással éppen az update eddigi előnye veszik el, nevezetesen, hogy nincs tiltás. Sokan éppen azért választottak "téged", mert a délelőtti órákban nem kellett lemondaniuk semmiről. Volt, aki azt kérdezte, hogy egy már jól bevált szisztémához miért kellett hozzányúlni.

- Erre egy példával válaszolnék. Amikor egy autót piacra dobnak, tesztelik és használják, kiderül, hogy remek konstrukció és működik. Ettől függetlenül azonban a fejlesztések tovább folynak, és a fogyasztó-vásárló sem neheztel azért, mert évekkel később ugyanannak a típusnak egy fullextrásabb változatát szerezheti be. Így van az update-tel is, amely most, megreformálva még hatékonyabb, mint a hármas csoport használata idején. Itt sincs tiltás, de reggel el kell dönteni, hogy a napot fogyásra szánjuk vagy nem. Így választjuk ki a megfelelő inzulin serkentő, vagy glükagonbarát (update) listát.

- Legújabb könyvedet nem csupán a fogyni vágyóknak, hanem az ideális testsúlyú embereknek is ajánlod.

- Magyarországon a diagnosztizált cukorbetegek mellett másfél millió ember szenved inzulinrezisztenciában. Ez tulajdonképpen a diabéteszt megelőző fázis, amikor a szervezet tulajdonképpen folyamatos inzulin túltermelésre van hangolva. Innen már csak egy lépés a kettes típusú cukorbetegség. Ez pedig nem csak a kövér embereket érinti. Érdekességként elmondom, hogy a klinikai vizsgálat során összeállítottunk egy nyolcvan főből álló csoportot, amelynek tagjaiból sokan kettes típusú és gyógyszerrel kezelt cukorbetegek voltak. Az update fogyasztása során közülük mind, a diéta idejére elhagyhatták a gyógyszert, csupán a megváltozott táplálkozástól és napi 30 perc könnyű tornától normalizálódott a vércukorszintjük.

- Azt mondod, hogy az update életmód követése egy lehetséges gyógymód a diabéteszre?

- Nem mindre, de a kettes típusúra igen, ami amúgy többnyire az egészségtelen táplálkozás következménye. De az ilyen fajta cukorbetegség esetében minden szénhidrátcsökkentéssel és mozgással kombinált diéta hatékony. Ám nem csak a cukorbetegség előzhető meg a szervezet túlzott inzulinszintjének csökkentésével, hanem például a nőknél sok esetben meddőséget okozó PCO-szindróma is. A túlzott inzulintermelés azonban a szív- és érrendszeri megbetegedések mellett például a daganatos betegségek melegágya is. Tudományos kutatások bizonyítják, hogy a rákos sejtek tízszer annyi cukrot vesznek fel, mint az egészségesek és a folyamatosan sok inzulin segíti a tumorképződést.

- A legnagyobb közösségi portálon nyomon követhető, hogy rengeteg "rajongód" van. Milyen kérdésekkel fordulnak hozzád a leggyakrabban?

- Sokakat az érdekel, hogy egyáltalán miként kezdjenek neki az életmódváltásnak: mit ehetnek és mit nem. Még mindig rengeteg a tévhit a zsírral kapcsolatban. Ahol tudom, kihangsúlyozom, hogy nem a szalonna, hanem a hozzá kínált kenyér a "bűnös". Azt is kevesen tudják, hogy ilyen szempontból a teljes kiőrlésű kenyér sem jobb, sőt a rozskenyér tartalmazza a legtöbb szénhidrátot. Sokan azt hallották, hogy fogyasztó hatású lehet, ha cukor helyett mézet tesznek italukba, de ez sem igaz.

- A táplálkozástudományi szakemberek évek óta hangsúlyozzák, hogy a kiegyensúlyozott anyagcserének a legoptimálisabb ritmus a napi ötszöri étkezés. Mi erről a véleményed?

- A napi ötszöri, de már a háromszori étkezés jónak mondható. A késő esti evést én sem ajánlom, de a vélekedésekkel ellentétben nem az időpont, hanem az ételek szénhidráttípusainál van a kutya elásva. A természetes szénhidrátok lassú, a mesterségesen finomítottak gyors felszívódásúak és ettől halálosak. Egyébként aki napközben az update szerint táplálkozik, annak éjszaka sem lesznek falási rohamai vagy nassolási kényszere.

- A legtöbb támadás azért ér téged, mert az átlagfogyasztó megfizethetetlennek tartja a termékeidet.

- A minőségi alapanyagból készülő élelmiszereket a világon mindenhol meg kell fizetni, de mi sem kerülünk dupla annyiba, sőt. Mindemellett harcolunk a legjobb árakért, ráadásul az update lisztből készült termékekből feleannyi is laktat, mint a hagyományos péksütikből és később is leszünk újra éhesek. A titok az inzulinreakcióban rejlik. Ami azonban a legfontosabb, hogy az egészségtelen táplálkozás következtében kialakuló betegségek gyógyítása, kezelése sokkal többe kerül, mint amit most az életmódját megváltoztató ember egészséges termékekre költene. Közhely, de tény: az egészség a legdrágább kincsünk, miért pont ezen spórolnánk. A dohányos ember egy havi cigarettája 30-50 ezer forint, egy havi gyógyszer is simán 20 ezer. Aki a tudományosan bizonyított módszerünk alapján eszik, az nem költ ennyivel többet, maximum 20 ezer forinttal. Miután fogy, egészségesebb lesz, csökken az étvágya, így ez a pici többletköltség is lemorzsolódik.

Találd meg a társad! Klikkelj és regisztrálj most!
(x)


Hozzászólások ()
Story Női Extra
Cikkek róla
Tévéműsor
Hirdetés
Hirdetés

Sikertelen kapcsolódás
 
  • polc.hu
  • Online ár:
  • Ft
  • Eredeti ár: Ft
  • % megtakarítás
További könyvajánlatok:
  • Online ár: Ft
  • Online ár: Ft
  • Online ár: Ft